Het benchmarken van je check-out en betaaloplossing loont de moeite. Er zijn vaak verbeterpunten die relatief eenvoudig zijn te verhelpen. Zie ook dit artikel op Frankwatching met quick wins voor je check-out en betaaloplossing.

 

EcomStream heeft in 2018 een aantal online ondernemers, groot en klein, mogen bijstaan om de betaaloplossing en check-out te benchmarken en te optimaliseren. Dit resulteert in een verbeterde klantbeleving en lagere kosten, soms wel 50% goedkoper.

In optimalisatietrajecten wordt de check-out en betaaloplossing vaak als een functionaliteit gezien waarmee weinig of geen conversieverbetering te behalen is. Ten onrechte.

Ook uit een onderzoek van Baymard Institute blijkt dat in deze eindfase van je sales funnel wel degelijk afhakers zitten die uiteindelijk je site niet betalend verlaten en wat hieraan is te doen.

In optimalisatieprojecten wordt de betaaloplossing vaak ontzien. ”Don’t fix if it ain’t broken” hoor je weleens. Veel ondernemers zijn dus al blij als de online kassa functioneert. Er zijn op dit terrein de laatste jaren veel ontwikkelingen geweest die het eenvoudiger maken om te migreren van betaalprovider en er zijn door toenemende concurrentie flinke besparingen te realiseren. Je kunt het enigszins vergelijken met de energiemarkt, ook in die markt is de concurrentie hevig en loont het de moeite om te vergelijken, te heronderhandelen of te migreren. Echter, de markt van betaalproviders is veel minder transparant.

Laat EcomStream een benchmark assessment doen op je check-out en betaaloplossing. Je zult versteld staan van de bevindingen. Op het gebied van klantbeleving maar ook op contractuele voorwaarden en tarieven. Een zinvol agendapunt voor op de eerstvolgende optimalisatiemeeting of neem direct contact op:

8 + 15 =

Pin It on Pinterest

Share This
WhatsApp WhatsApp
SSL Certificates