Selectie en optimalisatie van betaaloplossingen

Een conversie missen tijdens het betalingsproces is doodzonde en te veel betalen voor betaalmethoden is dat ook. De markt van betaaloplossingen is zeer prijs gedreven dus dat betekent dat er veel kansen zijn. Maar er komt toch wel wat meer bij kijken. Een paar voorbeelden van overwegingen:

Benut ik mijn bestaande betaaloplossingen volledig en helpt deze mij om mijn KPI’s te verbeteren?

Loop ik features mis die mijn conversie kunnen verbeteren?

Zijn mijn tarieven nog wel concurrerend?

Past mijn huidige PSP nog steeds bij onze groeiplannen?

Is mijn contractuele opzet nog steeds het meest optimaal?

Is er een mogelijkheid om een ander PSP / gateway-servicemodel te overwegen met verbeterde servicelevels?

Kan ik profiteren van geavanceerde functies om mijn approval rates te verbeteren en/of mijn online fraude te verminderen?

——

 

De markt voor betaaloplossingen is dynamisch en bestaande kennis raakt snel verouderd. Je wilt toegang tot up-to-date kennis. Daarom is het vaak beter om deze kennis extern aan te trekken. Fris, flexibel en onafhankelijk. Altijd beschikbaar wanneer jij het nodig hebt. Nooit meer het gevoel dat je een betere deal had kunnen krijgen of dat je waarde misloopt. Met EcomStream ben je altijd up-to-date en heb je toegang tot de meest recente marktkennis.

EcomStream werkt steeds vaker met klanten voor de langere termijn. Realiseer je dat deze kennis niet iedere dag nodig is, maar je zou er wel graag op ieder moment een beroep op willen doen.

Het kan veel opleveren als je de setup van je betaaloplossingen laat doorlichten.  Overweeg daarom een onafhankelijke specialist in te schakelen die je kan helpen.

Optie A: Benchmarks (no cure-no pay)

Laat EcomStream je betaaloplossing benchmarken tegen de huidige markttarieven analyseren vanuit kostenoogpunt en vanuit beschikbare (optimalisatie) functionaliteiten bij je PSP. Krijg je inderdaad waar voor je geld van de bestaande provider? Daar gaan we snel achter komen.

De benchmarkanalyses van EcomStream zijn gebaseerd op een database met actuele, up-to-date markttarieven en optimalisatie functionaliteiten, van alle toonaangevende (en vele niche) betaalproviders en betaalmethoden. Voor online, omnichannel of marketplaces. Zo werkt een PSP-benchmark project.

Optie B: RFP (tender) management

Vermoed je dat de betaaloplossing van je PSP mogelijk achterop raakt of niet langer strategisch aansluit bij de business drivers van het bedrijf, bijvoorbeeld vanwege internationale expansie of omnichannel ambities? Of wil je gewoon opnieuw verzekerd zijn dat de bestaande provider de juiste fit is? Laat EcomStream je PSP RFP-project managen.

Soms is het een corporate policy om jaarlijks een RFP traject in te gaan en alle stakeholders van het bedrijf aan boord te houden met betrekking tot de bestaande betaaloplossing.

In een RFP traject zijn de KPI’s van het bedrijf, vertaald naar business requirements en financiële requirements, vaak het uitgangspunt. Dit kunnen verschillende aandachtsgebieden zijn. Bijvoorbeeld: performance verbeteringen, kostenbesparingen, fraudebestrijding, internationale expansie en extra features om meer conversie te genereren. Een PSP-RFP traject door EcomStream werkt als volgt:

Z

Klant referenties