Dit is EcomStream

Meer omzet en lagere kosten

EcomStream is een onafhankelijke boutique consultancy en is gespecialiseerd in advies en optimalisatie van (omnichannel) betaaloplossingen en checkout flows.

Het checkout- en betaalproces zijn de meest kritieke fases tijdens het conversie proces. De dienstverlening van EcomStream heeft betrekking op optimalisatie van de betaaloplossing en het optimaliseren van de checkout flow. Met als doelstelling een betere klantbeleving tegen lagere kosten.

Dankzij het efficiënte organisatiemodel kan EcomStream de behaalde kostenvoordelen direct aan klanten doorgeven.

 

 

 

Optimalisatie van de betaaloplossing

Door het laten benchmarken en heronderhandelen van je betaaloplossing kan je aanzienlijke kostenvoordelen behalen. De transactie is het eindstation van je conversie en ook in die eindfase zijn verbeteringen te realiseren om conversie te bevorderen. Lees hier hoe deze kostenbesparingen direct bijdragen aan het financieel resultaat. 

Checkout flow optimalisatie

Een klant verliezen tijdens het afrekenproces is doodzonde. Zorg dat de kans op een verlaten winkelwagen tijdens de checkout tot een minimum wordt beperkt door de gebruikerservaring te optimaliseren en frictie te beperken. Wil je ook weten hoe dit werkt? Van best practices en usability principles tot en met gamification technieken in de checkout. Je leest het hier.

d

Project aanpak

Strategie

 

 

Selecteren van betaaloplossing op basis van diverse criteria. Bijvoorbeeld: performance, kosten en tarieven, relatie management en innovatie

Multi-vendor strategieën

Omnichannel betaaloplossingen en market places

Cross border expansie en de juiste betaalstrategie

Checkout optimalisatie: een geoptimaliseerd afrekenproces levert een hogere conversie op

Optimalisatie

 

Heronderhandeling van bestaande contracten met betaalproviders en betaalmethoden ten behoeve van kostenbesparingen

RFI/RFP support: (intern) draagvlak, scoping, productie, proces management en onderhandelingen

Benchmarking ten opzichte van “best in class” in de markt op basis van harde en zachte criteria. Prijs, performance en relatie management. Voor een blijvend competitieve oplossing

Checkout gamification: zo wordt afrekenen voor jouw klanten een feestje

Implementatie

 

Project management bij implementatie en migratie van de betaaloplossing

Onderhouden en borgen van service level agreements (SLA)

Onboarding & KYC support

Checkout flow toetsen en a/b testen

Checkout gamification en 3rd party support

Continuïteit

 

Vendor management (as a service)

Cross referencing van contracten ten opzichte van de facturatie (actuals)

Blijvend toetsen van de juiste betaalmix

Periodieke (vaak jaarlijkse) benchmark

Strategie sessies

 

Z

Klant referenties

SSL Certificates